9 Kasım 2012 Cuma

BURAK YILMAZ " by17 "

Gecenlerde TRT-3 de Dünya kupası maclarını izliyordum. Hani su gecmiste Şenol Güneş ile basarılı oldugumuz kupa maclarını. Neredeyse her golden sonra ayaga fırlayan cocuklar gibi sevinen Şenol hocayı izledim. İcim bir buruk oldu acıkcası Trabzon'lu ve Karadeniz'li olmamama ragmen. 

Burak Yılmaz yani medyanın simdi ona yeni buldugu isimle by17 nin son dönemlerdeki yükselişini hepimiz izliyoruz. Sonra düsünüyorum da; Aga diyorum bu Trabzonspor gecmiste harbi iyi bir takım yapmıs. Selcuk İnan, Umut Bulut, Burak Yılmaz ve digerleri. Yabancıları da az cok hatırlarsınız. Jaja, Teofilo falan...Bunların cogu iyi oyunculardı.Ki halen basarılılar... 

Sanırım şehrin gelişmesi ve kültürüyle alakalı bir olay bu basarısızlık.  Karadeniz insanındaki sabırsızlık ve şehrin İstanbul ve diger hareketli sehırlere nazaran daha statik olması. Dolayısıyla iyi bir futbolcunun orada bir süre kalıp sonra Trabzon'dan ayrılması. Trabzon kenti daha cok büyürse ve daha cok gelişirse kulüpte basarılı olur kanaatindeyim...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bugün bir sosyal paylaşım sitesinde takımın taraftar grubunun Smiczkoviak (umarım doğru yazmışımdır) paylaşımı vardı. Açıkçası içim buruldu. Trabzon'a gelmiş en iyi oyuncuydu. Taraftarın haklı dediği üzere 'Trabzon'un Nedved'i idi. Ama adam harcama makinası Trabzon camiası onu da boğdu. Kaçtı, üstüne futbolu bıraktı.

Trabzon'un sorunu adam bulmak değil; adam kaçırmak. Bunun hem içsel, hem de dışsal sebepleri var. İçsel olarak, yönetim bozukluğu ve taraftarın negatif baskısı. Dışsal olarak ise Trabzon şehrinin küçüklüğü, coğrafi uzaklık ve camianın büyük beklentileri olabilir. Trabzon, İstanbul şartlarında olsaydı, diğer üç büyüğün toplamından daha büyük olurdu. Bu bir nevi kaderi. Yine de çok akılcı bir yönetim bu gibi sıkıntıları asgariye indirebilir. Ama öncelikle teşhisin yapılması gerekli. Misal ben yönetici olsam, en önce taraftarı eğitirdim. Madem taraftar bu takım için yapısal olarak çok önemli, o halde önce taraftarı kalkındırırdım. Çünkü bir TS taraftarı olarak, bu takımın en çok kendi taraftarından çektiğini biliyorum.